Jak wykonać prawidłowo pozycjonowanie wizytówki Google?

Wizytówka Google Maps to jedno z miejsc w sieci, o którego estetykę i pozycjonowanie warto zabiegać. Jeśli twoja wizytówka dotrze do klientów zainteresowanych biznesem, takim jak twój, możesz być przekonany, że zyskasz dzięki temu duże, zaufane grono odbiorców. Jest tylko jeden warunek. Wizytówka musi być prowadzona w sposób profesjonalny, a jej pozycjonowanie musi odbywać się ciągle, nieprzerwanie. O to, jak wykonać prawidłowo pozycjonowanie wizytówki Google zapytaliśmy Piotra Sulewskiego – eksperta WMH Agency oraz biegłego w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie. Udzielił on kilku cennych wskazówek!

Dlaczego warto zadbać o opinie konsumentów?

Jednym z pierwszych elementów, o które należy zadbać przy pozycjonowaniu wizytówki Google Maps, jest pozyskiwanie opinii klientów. Pozytywne opinie nie tylko przyciągają uwagę innych odbiorców wizytówki, ale także mają niebagatelny wpływ na pozycjonowanie. Mówiąc potocznie Google jest portalem pro konsumenckim, przez co ufa firmom, którym ufają internauci. Dlatego wizytówki, które charakteryzują się wysoką oceną (przynajmniej 4.5 w skali 5 gwiazdek), mogą liczyć na lepsze wyniki w rankingu wyszukiwarki.

Piotr Sulewski podkreśla, że: Pozyskiwanie opinii często jest długofalowym procesem. Klientom należy wskazać możliwość zamieszczania opinii, zachęcić ich do tego. Nie zawsze jest to proste i szybkie. Tymczasem, aby opinie pozytywnie przyczyniły się do pozycjonowania wizytówki Google, należy je pozyskiwać regularnie. Dodatkowo należy pamiętać o tym, że Google w pierwszej kolejności bierze pod uwagę opinie zawierające nie tylko ocenę w postaci gwiazdek, ale także unikalny komentarz kupującego. Pozyskiwaniem opinii warto więc zająć się od samego początku pozycjonowania wizytówki. Co jeszcze jest ważne?

Jak sprawić, żeby wizytówka była atrakcyjna dla internautów?

Pozycjonując wizytówkę, nie można zapomnieć o tym, że tworzysz ją nie tylko dla algorytmu wyszukiwarki internetowej, ale także (a wręcz przede wszystkim) dla realnych użytkowników. To oni mogą stać się twoimi klientami. I to ich uwagę wizytówka musi przykuć. Jak to zrobić? Wizytówka Google Maps atrakcyjna dla internautów przede wszystkim musi być odpowiednio uzupełniona.

Zadbaj o precyzyjnie podane i aktualne dane teleadresowe. Nie uaktualnianie takich danych na co dzień, może wprowadzić w błąd internautów. Dodaj estetycznie wykonane zdjęcie firmy (zdjęcie siedziby firmy lub logo). Dzięki atrybutom w Google Maps możesz wskazać klientom także elementy, poprzez które twoja marka wyróżnia się na tle konkurencji np. podjazd dla osób niepełnosprawnych, można wprowadzać psy etc.

Czy musisz podawać kategorie dodatkowe działalności firmy?

Aby założyć wizytówkę firmy w Google Maps, musisz podać kategorię jej działalności. Podawanie kategorii dodatkowych działalności nie jest wymagane i można ten punkt pominąć. Jak podkreślają eksperci od e-marketingu firmy Warsaw Media House nie warto jednak wybierać tej opcji. Kategorie dodatkowe są bardzo ważne z punktu widzenia pozycjonowania wizytówki. Ułatwiają one tworzenie treści pod słowa i frazy kluczowe, a także lepsze targetowanie wizytówki w wynikach wyszukiwarki.

Jak wyróżnić się na tle konkurencyjnych wizytówek?

Zarówno w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki, jak i bezpośrednio w mapach Google, twoja wizytówka może wyświetlić się internautom, jako jedna z wielu. W takiej sytuacji bardzo ważne jest wyróżnienie się na tle konkurencji. Możesz to zrobić między innymi przez dodawanie wartościowych, merytorycznych wpisów czy umieszczenie tzw. karuzeli produktów.

Ile wizytówek dla jednej firmy?

Co do zasady jedna firma, może posiadać jedną wizytówkę w Google Maps. Sytuacja wygląda trochę inaczej jeśli posiadasz kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt oddziałów firmy lub lokalnych sklepów. W takiej sytuacji każdy sklep czy oddział powinien posiadać swoją wizytówkę. Tak jak to wygląda w przypadku dużych firm i marek np. Smyk, Dino, Stokrotka, mBank, ING Bank Śląski, Poczta Polska, KFC, CCC, Telepizza etc. Dzięki temu każdy sklep, oddział czy restaurację pozycjonujesz wśród lokalnej społeczności.

Autor: Piotr Sulewski, Prezes Zarządu Komplementariusza WMH sp. z o.o. sp.k

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij